1) رسش,
2) تجربیات محیطی
3) تعاملهای اجتماعی
4) تعادل جویی.

نظریه پیاژه , معطوف به نقش عوامل زیستی در تحول شناختی کودک است . ولی نحوه ی سازگاری و سازماندهی فرایند های هوشی تابع دو عامل محیط وپیشینه ی یادگیری فرد است, اما درمقابل , گرایش به سازماندهی فرایند های هوشی و برقراری سازگاری های ویژه با محیط را به ارث می برد (گینزبورگ و اوپر,  1969, نقل از کدیور 1382). به بیان دیگر, پیاژه به بلوغ زیستی فرد در طول زمان اشاره دارد تا به وراثت در تحول شناختی . با همه ی اهمیتی که پیاژه برای بلوغ زیستی قائل است , توانایی های شناختی کودک , حاصل تعامل او با محیط است. پیاژه به درک چگونگی فعالیت ذهن علاقه مند است و می خواهد بداند که فرد در تقابل با جهان پیرامون خویش چگونه عمل می کند. (کدیور 1382 )


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارائه مطالب در مورد صنعت ماشین سازی و تلفن همراه مدل لباس 2021، مدل لباس 1400، مانتو، پالتو، کیف، کفش، کت دامن دو خَط رُوضِه | تاملى کوتاه بر متن هاى کوتاه مذهبی رؤیای نیمه شب تابستان coengcp5 rumah Paul آهنگ جديد - جديدترين آهنگ ها گلچینی از کتاب شعر های دفتر سیاه اقای طاهااکبرزاده تکتا موزیک - دانلود آهنگ جدید تکنولوژي روز دنيا