یادگیری از دیدگاه پیاژه[3] چیست؟

در روان­شناسی پیاژه بحثی از نظریه یادگیری نمی­شود و باید صادقانه اعتراف کرد که او با نظریه­های یادگیری موافق نیست به ویژه با نظری­های تداعی­گرایی و او یادگرفتن مسیر حرکت موش در ماز را نه تداعی ذهن بلکه این گونه تعبیر می­کند که موش می­آموزد بدون اشتباه از مسیر صحیح عبور کند. در نظریه پیاژه اساس یادگیری بر دادوستد و تأثیر متقابل یا میان کنش فرد با محیط و دوره­ها و مراحل رشد استقرار است. کودک در نتیجه میان کنش یا دادوستد با افراد و شرایط زیستی، خود را با محیط سازگار می­سازد.

فردی که خود را با محیط سازش می­دهد در واقع می­کوشد و می­آموزد چگونه میان امکانات خود و شرایط محیطی تعادل بوجود آورد (پارسا، 1370).


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ تخصصی مهندسی هسته ای استخدام ها نمایندگی فروش محصولات چوبی و دکوراتیو nb ...باران که می بارد هارمونی باران آموزش مدیریت مداد رنگی رد دد ۲ ایران دختری با مو های خرمایی